Mud run breekt weer alle records

VRIEZENVEEN - De afgelopen jaren werd de obstacle mud run in Vriezenveen een gigantisch succes en dat leidde tot het behalen van heel veel prijzen en grote waardering van zowel deelnemers als bezoekers. Het werd een successtory, die met verbazing door vriend en vijand werd gadegeslagen en er mede toe heeft bijgedragen dat de gemeente Twenterand voor dit evenement een subsidie heeft toegekend. Soms moet je echter voor successen ook een prijs betalen en mogelijk is dat nu het geval.

Zoals valt te lezen in een artikel op de site van Dagblad Tubantia, waren de 7000 kaarten voor de mud run van 2020 binnen 75 minuten uitverkocht, maar er is kennelijk ook een schaduwzijde aan dit grote succes.

De website lag er gedurende deze hectische 75 minuten een aantal keren uit, waardoor men geen of niet het aantal kaarten kon bemachtigen dat men men wilde hebben en/of andere jaren ook altijd had kunnen krijgen. Nu werd het een soort loterij waarbij ook nieten werden getrokken en dat was extra zuur voor deelnemers aan de edities van voorgaande jaren, die dit evenement mede op de internationale kaart hebben gezet. 

Ga je zo met je goede klanten om? Was de organisatie er niet op voorbereid dat de storm nog veel harder ging waaien dan vorig jaar?  Kun je dit de organisatie kwalijk nemen? Kun je je hier überhaupt wel op voorbereiden, wie had zo'n toeloop kunnen voorspellen? Allemaal vragen die je nu kunt stellen.

De organisatie heeft bewezen volledig berekend te zijn op haar taken en tot op dit moment heeft men de spectaculaire groei van dit evenement altijd in goede banen kunnen leiden. Dat de site uit de lucht gaat en inschrijven.nl de verkoop van kaarten niet aan kan, moet ook voor de organisatie een verrassing zijn en zeker geen prettige verrassing. De organisatie is echter zeker in staat hier snel op te anticiperen en er in ieder geval voor de run van 2021 rekening mee te houden en mogelijk vindt men nog een oplossing voor de deelnemers aan de voorgaande runs die geen kaarten konden bemachtigen voor de run van 2020. Creativiteit kun je deze organisatie namelijk zeker niet verwijten. 


«   »